Загартоўванне
- Штодзённыя аздараўленчыя прагулкі ( не радзей за 2 разы на дзень у адпаведнасці з распарадкам дня).
- Умыванне халоднай вадой на працягу дня, гульні з вадой.
- Дзённы сон у цёплую пару года пры адчыненых фортачках (пазбягаючы скразнякоў), у халодную пару года - са зніжэннем тэмпературы паветра ў памяшканні да +19С.
- Фізкультурныя практыкаванні ў праветраным памяшканні і на паветры ў лёгкім адзенні, якое не стрымлівае рухаў.
- Хадзьба басанож па дарожках для прафілактыкі плоскаступнёвасці.
- Індывідуальнае загартоўванне ў сям’і.
Хочаш быць здаровым ? Будзь ім!
Некалькі простых рэкамендацый памогуць вам правільна арганізаваць свой дзень і паклапаціцца аб сваім здароўі:
- вучобу, заняткі фізкультурай і хатнія справы неабходна чаргаваць, каб лішне не стамляцца ад іх;
- спаць трэба не менш 9-10 гадзін у дзень, лягаць спаць у адзін і той жа час;
- есці таксама неабходна ў адзін і той жа час, але не наядацца перад сном. Акрамя таго, не трэба захапляцца салодкім, газіроўкай;
- абавязкова захоўвайце ў чысціні рукі і цела – гэта лепшая абарона ад мікробаў і хвароб;
- абавязкова пакідайце гадзіну-другую для прагулак і гульні на свежым паветры;
- загартоўвайцеся – загартаваныя людзі радзей хварэюць і хутчэй выздараўліваюць.
Гігіена органаў дыхання
Гігіена органаў дыхання ўключае выкананне рэжыму дня, заняткі фізкультурай, загартоўванне, лячэнне хвароб, якія аслабляюць дзіцячы арганізм, дастаткова свабоднае адзенне, якое не сцясняе рухі грудной клеткі, масаж, добрая вентыляцыя памяшкання стымулюе паветраабмен і крываток у лёгкіх, садзейнічаюць прафілактыцы запаленчых з’яў. Неабходна звярнуць увагу, як дыхае ваша дзіця. Правільнае дыханне - праз нос. Пры насавым дыханні паветра, перш чым папасць у гартань, бронхі і лёгкія, праходзіць праз вузкія і ізвілістыя насавыя шляхі, дзе ачышчаецца ад пылу, мікробаў і іншых шкодных прымесей, увільгатняецца і саграецца. Пры дыханні праз рот нармальны рытм і глыбіня дыхання становіцца цяжэйшымі. Парушэнне насавога дыхання адмоўна сказваецца на агульным стане дзіцяці: ён бляднее, становіцца вялым, лёгка стамляецца, дрэнна спіць, пакутуе галаўнымі болямі, фізічнае і псіхічнае развіццё яго запавольваецца.
Вялікае значэнне мае адсутнасць рэзкіх ваганняў тэмпературы паветра і ежы. Не рэкамендуецца выводзіць дзяцей з моцна прагрэтых памяшканняў або пасля гарачай ванны на холад, дазваляць піць халодныя напіткі або есць марожанае ў разгарачаным стане. Трэба сачыць за тым, каб дзеці доўгі час моцна не гаварылі, не спявалі, не крычалі і не плакалі, асабліва ў сырых, халодных і пыльных памяшканнях або на прагулках у сырое і халоднае надвор’е.
Фарміраванне здаровага ладу жыцця ў дзяцей дашкольнага ўзросту
Працэс захавання здароўя і ўмацавання імунітэту дзіцяці ў дашкольным узросце з'яўляецца вырашальным этапам фарміравання здаровай асобы. Менавіта ў гэты час ідзе ўзмоцненае фарміраванне органаў, ад якога, па сутнасці, залежыць далейшае жыццё маленькага чалавека. Таму вядзенне ЗЛЖ ў дзіцячым садзе выконвае найважнейшую ролю ў развіцці дзіцяці.
10 УМОЎ ЗДАРОЎЯ
- Знаходжанне на свежым паветры.
- Разнастайнасць харчавання ў дзіцячым садку (гародніна, садавіна, кашы, малочныя прадукты) без любога прымусу.
- Загартоўванне дзяцей.
- Неабмежаванне ў руху .
- Навыкі асабістай гігіены. Лепш за ўсё падаць асабісты прыклад (догляд за зубамі двойчы ў дзень, мыццё рук, падмыванне, купанне, змена бялізны).
- Фізічныя нагрузкі. Вядома ж, тут лепш не дубляваць такія формы актыўнасці як бег, скачкі і г.д. Гэта ўсё ўласціва самому дзіцяці без дапамогі. Зарадка, гімнастыка, танцы, разнастайныя эстафеты, актыўныя гульні - гэта ўсё аспекты ЗЛЖ, якія прымяняюцца ў дзіцячым садзе. Таму вельмі дрэнна, калі ў выхадны дзень такая пазіцыя губляецца. Нядобра паказваць, што адпачынак можа заключацца ў тым, каб легчы на канапу або доўга спаць. Фізічныя практыкаванні даюць магчымасць навучыцца кіраваць сваім целам. Яны прыводзяць да паляпшэння апетыту і нармалізацыі абмену рэчываў.
- Планіроўка і выкананне распарадку дня ў дзіцячым садзе, рацыянальны рэжым дапамагае працаваць усім органам таксама згодна рэжыму.
- Спакой. Тут можна вылучыць 2 аспекты. Дзіця павінна ведаць, што дома яго чакаюць і любяць, тады ён зможа справіцца з любой задачай.
- Развіваючыя гульні, цікавыя апавяданні аб добрым і дрэнным з падвядзеннем вынікаў.