АРГАНІЗАЦЫЯ РАБОТЫ З ВЫСОКАМАТЫВАВАНЫМІ ВУЧНЯМІ
Мэты:
- Стварэнне ўмоў для выяўлення, развіцця і падтрымкі высокаматываваных вучняў.
- Развіццё агульных здольнасцей вучня як асновы ўсіх спецыяльных здольнасцей.
- Развіццё інтэлектуальнай сферы вучня ( мыслення, памяці, мовы і іншых інтэлектуальных функцый).
Задачы:
Выхаваўчыя:
- фарміраванне ў вучняў правільных адносін да навакольнага свету, асноў аналізу рэчаіснасці;
- развіццё ўпэўненасці ў сваіх здольнасцях, умення самастойна прымаць рашэнні;
- фарміраванне ўмення слухаць іншых, а таксама ўмення выказваць свае думкі;
- выхаванне пачуцця калектывізму.
Адукацыйныя:
- павышэнне ўзроўню агульнай адукаванасці вучняў;
- фарміраванне станоўчых адносін да вучэбнага працэсу;
- развіццё ўмення аналізаваць і рашаць вынаходніцкія, практычныя і сацыяльныя задачы;
- мэтанакіраванае развіццё сістэмна-дыялектычнага мыслення.
Развіццёвыя:
- развіццё памяці, увагі, логікі і інтэлекту ў цэлым;
- раскрыццё творчых здольнасцей;
- развіццё мовы,творчай фантазіі.
Асноўныя накірункі работы
1. Стварэнне ўмоў для выяўлення, развіцця і падтрымкі высокаматываваных вучняў.
2. Развіццё агульных здольнасцей вучня як асновы ўсіх спецыяльных здольнасцей.
3. Развіццё інтэлектувучня ( мыслення, памяці, мовы і іншых інтэлектуальныхінтэлектуальных функцый).
4. Развіццё індывідуальнага стылю вучэбнай дзейнасці.
5. Арганізацыя індывідуальнай работы з пэўным высокаматываваным вучнем.
6. Складанне праграм развіцця для выпрацоўкі і рэалізацыі эфектыўнай стратэгіі індывідуальнага росту высокаматываванага вучня з апорай на развіццё яго здольнасцей.
Асноўныя прынцыпы работы з высокаматываванымі вучнямі
1. Індывідуалізацыя і дыферэнцыяцыянавучання.
2. Забеспячэнне і захаванне душэўнага здароўя і эмацыянальнага дабрабыту вучня як неабходнай умовы паспяховасці любой дзейнасці.
3. Выкананнерэжыму разумовай працы і адпачынку, дастатковай фізічнайактыўнасці.
4. Захаванне высокай самаацэнківысокаматываванага вучня, непасрэдна звязанай з развіццём цікаўнасці іразвіццём асобы.
5. Арганізацыя развіваючага асяроддзя, якое стымулюе цікаўнасць вучня і забяспечвае магчымасць яго задавальнення (гурткі, экскурсіі, прыклад дарослых).
6. Шырокая рэалізацыя міжпрадметных сувязей у адукацыйным працэсе і ў індывідуальнай рабоце з вучнямі.
7. Сумесная работа вучняў над вызначанай праблемай пры мінімальным удзеле настаўніка.
8. Свабода выбару вучнямі накірункаў пазаўрочнай дзейнасці.
9. Максімальная разнастайнасць дазволеных магчымасцей.
Метады і формы работы
Урочныя:
- развіццё індывідуальнага стылю вучэбнай дзейнасці;
- індывідуальная і дыферэнцыраваная накіраванасць вучэбнага працэсу;
- выкарыстанне міжпрадметнага падыходу на аснове інтэграцыі тэм і праблем, якія адносяцца да розных накірункаў ведаў;
- паўзроўневае тлумачэнне вучэбнага матэрыялу;
- групавыя формы работы;
- розныя формы далучэння вучняў да самастойнай пазнавальнай дзейнасці;
- заданні творчага характару;
- праектная дзейнасць.
Пазаўрочныя:
- прадметныя тыдні;
- інтэлектуальныя алімпіяды;
- факультатыўныя заняткі;
- заняткі ў гуртках;
- конкурсы рознай накіраванасці;
- сістэма пазакласнай выхаваўчай работы.