План работы
вучэбна-метадычнага аб’яднання педагогаў пачатковых класаў, выхавальнікаў дашкольнай адукацыі і настаўнікаў-дэфектолагаў на 2022/2023 навучальны год
Мэта метадычнай работы: садзейнічаць стварэнню ўмоў для павышэння ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, іх бесперапыннай адукацыі і самаадукацыі.
Задачы:
- Інфармаванне педагогаў аб нарматыўна-прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах у 2022/2023 навучальным годзе.
- Актуалізацыя і паглыбленне прадметных ведаў педагогаў, удасканаленне методык выкладання вучэбных прадметаў.
- Фарміраванне творчай прадуктыўнасці і матывацыі да самаразвіцця педагогаў, эфектыўнай самаадукацыйнай дзейнасці педагогаў па ўдасканаленню прадметна-метадычных кампетэнцый.
- Забеспячэнне метадычнай падтрымкі педагагічных работнікаў па фарміраванню інфармацыйнай культуры навучэнцаў, па захаванню і ўмацаванню іх здароўя.
- Папаўненне матэрыяльна-тэхнічнай і метадычнай базы вучэбных кабінетаў, развіццё інфармацыйна-адукацыйнага прастору школы.
Пасяджэнне 1 (верасень)
Тэма: Нарматыўна-прававое і вучэбна-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу дашкольнай адукацыі, I ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе.
Мэта: вызначэнне важных накірункаў дзейнасці педагагічных работнікаў па рэалізацыі зместу нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь па пытаннях выкладання ў дашкольнай адукацыі, на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі, ў 2022/2023 навучальным годзе, па стварэнню небяспечных умоў адукацыйнага працэсу.
Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада.
Адказныя: Кіраўнік МА Мінгілевіч А.А., удзельнікі МА.
Пытанні для абмеркавання:
1. Абмеркаванне інструктыўна-метадычных пісем Міністэрства адукацыі РБ да 2022/2023 навучальнага года, Кодэкса РБ аб адукацыі (удзельнікі МА).
2. Арганізацыя метадычнай работы з педагогамі ў новым навучальным годзе: абмеркаванне структуры і зместу метадычнай работы (удзельнікі МА).
3. Выкананне санітарных норм і правіл па папярэджанню ўзнікнення і распаўсюджвання інфекцыі COVID-19 пры арганізацыі вучэбнага працэсу (удзельнікі МА).
Практычны блок
1. Абмеркаванне каляндарна-тэматычнага планавання па вучэбным прадметам (заняткам), факультатыўным заняткам, алімпіядным групам.
2. Агляд навінак метадычнай літаратуры, часопісаў “Пралеска”, “Пачатковая школа”, “Пачатковае навучанне: сям’я, дзіцячы сад, школа”
Падвядзенне вынікаў. Рэкамендацыі
Пасяджэнне 2 (снежань)
Тэма: Развіццё звязнай матэматычнай мовы дашкольнікаў і малодшых школьнікаў праз выкарыстанне дыдактычных гульняў.
Мэта: павышэнне ўзроўню прафесійнай кампетэнцыі педагогаў па пытаннях фарміравання матэматычнай мовы ў навучэнцаў на вучэбных занятках і пазаўрочнай дзейнасці
Форма правядзення: творчая лабараторыя.
Адказныя: Кіраўнік МА, удзельнікі МА.
Пытанні для абмеркавання:
1.Дыдактычная гульня як эфектыўны сродак якасці фарміравання першапачатковых матэматычных уяўленняў у дашкольнікаў.
2.Выкарыстанне сучасных метадаў і прыёмаў для павышэння якасці фарміравання вылічальных навыкаў на ўроках матэматыкі.
3.Актывізацыя пазнавальнай цікавасці на ўроках матэматыкі ў вучняў з АПФР праз выкарыстанне дыдактычных гульняў.
4.Абмеркаванне тэматыкі і састаўленне плана правядзення прадметнага тыдня.
Падвядзенне вынікаў. Рэкамендацыі.
Пасяджэнне 3 (сакавік)
Тема: Развитие устной речи учащихся на уроках русского языка как важнейшее условие формирования коммуникативной компетентности через использование образовательных Интернет-ресурсов, элементов ИКТ, ЭСО.
Цель: совершенствование уровня профессиональной компетенции педагогов по вопросам использования современных средств коммуникации, образовательных Интернет-ресурсов, элементов информационно-коммуникативных технологий, электоронных средств обучения.
Форма проведения: методический диалог.
Ответственные: руководитель МО, участники МО.
Вопросы для обсуждения:
1.Теоретические основы формирования коммуникативных умений у младших школьников.
2.Использование образовательных Интернет-ресурсов при формировании коммуникативной компетентности учащихся в рамках учебного предмета “Русский язык”.
3.Развитие устной речи на уроках литературы у учащихся с ОПФР с использованием элементов информационно-коммуникативных технологий, электоронных средств обучения.
4.Организация работы по развитию устной речи воспитанников в рамках нерегламентированной деятельности с использованием элементов информационно-коммуникативных технологий, электоронных средств обучения.
Подведение итогов. Рекомендации.
Пасяджэнне 4 (чэрвень)
Тэма: Вынікі вучэбна-выхаваўчага працэсу за 2022/2023 навучальны год.
Мэта: падвядзенне вынікаў удзелу кожнага педагога ў метадычнай рабоце на працягу 2022/2023 навучальнага года.
Форма правядзення: круглы стол.
Адказныя: Кіраўнік МА, удзельнікі МА.
Пытанні для абмеркавання:
1.Аналіз работы метадычнага аб’яднання педагогаў пачатковых класаў, выхавацеляў дашкольнага звяна, настаўнікаў-дэфектолагаў за 2022/2023 навучальны год.
2. Абмеркаванне праекта плана работы МА на 2022/2023 навучальны год (тэма, мэта, задачы, асноўныя напрамкі дзейнасці).
Практычны блок
Прэзентацыя метадычных тэм па самаадукацыі педагогаў і выхавацеляў (справаздачы па тэме самаадукацыі).
Падвядзенне вынікаў. Рэкамендацыі.
Тэмы па самаадукацыі педагогаў
ВМА пачатковых класаў, выхавацеляў дашкольнай адукацыі і настаўнікаў-дэфектолагаў
№ п/п |
Прозвішча, імя, імя па бацьку педагога |
Тэма па самаадукацыі |
1. |
Венцкевіч Ірына Дыянізаўна |
Роля дыдактычных гульняў у навучанні і выхаванні малодшых школьнікаў. |
2. |
Грэмза Валянціна Феліксаўна |
Якасці чытання і шляхі іх удасканальвання. |
3. |
Бернацкая Валянціна Аляксандраўна | Выкарыстанне на ўроках псіхолага-педагагічных прыёмаў для стварэння сітуацый поспеху ў дзяцей малодшага школьнага ўзросту. |
4. |
Глушэнь Людміла Іосіфаўна | Выхаванне любові да беларускай мовы праз сродкі вуснай народнай творчасці. |
5. |
Квач Ганна Іванаўна | Інтэграванае навучанне і выхаванне дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення. |
6. |
Яшкевіч Гражына Генрыхаўна |
Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне дзяцей дашкольнага ўзросту праз гульнявую дзейнасць. |
7. |
Краўніс Ганна Юльянаўна |
Роля патрыятычнага выхавання ў фарміраванні асобы дашкольніка. |
8. |
Мінгілевіч Алёна Ананьеўна |
Выкарыстанне дыдактычных гульняў пры карэкцыі гукавымаўлення ў дашкольнікаў. |
9. |
Комар Лілія Хіпольдаўна |
Развіццё звязнага маўлення ў дашкольнікаў з ЦПМ. |