Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Вучэбна-метадычнае аб'яднанне настаўнікаў матэматычна-прыродазнаўчага накірунку

Дата: 4 июня 2021 в 16:11, Обновлено 15 февраля 2023 в 19:31

Вучэбна-метадычнае аб’яднанне 

настаўнікаў матэматычна-прыродазнаўчага накірунку

Для арганізацыі дзейнасці вучэбна-метадычнага аб’яднання  настаўнікаў матэматычна-прыродазнаўчага накірунку ў 2022/2023 навучальным годзе ўзята адзіная тэма “Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па фарміраванні асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый вучняў”.

Мэта: павышэнне якасці адукацыі вучняў па прадметах праз развіццё прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў у галіне арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках матэматыкі, інфарматыкі, фізікі, астраноміі, хіміі і біялогіі.

Асноўнымі задачамі метадычнай дзейнасці ў 2022/2023 навучальным годзе з'яўляюцца:

  • інфармаваць настаўнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах у 2022/2023 навучальным годзе, навінках педагагічнай літаратуры;

  • удасканальваць адукацыйны працэс па вучэбных прадметах з улікам рэкамендацый па выніках рэспубліканскага маніторынгу якасці агульнай сярэдняй адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі;

  • удасканальваць методыку выкладання прадметаў у напрамку якасці падрыхтоўкі вучняў да цэнтралізаванага тэсціравання, алімпіядаў, конкурсаў даследчых работ праз навучанне педагогаў арганізацыі даследчай, пазнавальнай, творчай, пазаўрочнай дзейнасці вучняў;

  • удасканальваць прафесійную кампетэнтнасць педагогаў па рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу сучаснага ўрока;

  • удасканальваць тэхніку і методыку работы з матываванымі дзецьмі, сістэматызаваць работу па падрыхтоўцы вучняў да алімпіядаў, конкурсу даследчых работ;

  • забяспечваць метадычную падтрымку педагагічных работнікаў у галіне арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў, пры засваенні абноўленага зместу вучэбных праграм, пры фарміраванні інфармацыйнай культуры навучэнцаў, каштоўнасных арыентацый, ведаў і ўменняў у інфармацыйнай сферы;

  • развіваць прафесійныя кампетэнцыі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу на аснове выкарыстання інфармацыйных тэхналогій, сучасных сродкаў камунікацыі, он-лайн узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнэт-рэсурсаў у сучасным адукацыйным працэсе;

  • укараняць у адукацыйны працэс сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі як спосаб развіцця вучэбна-пазнавальных і інфармацыйных кампетэнцый вучняў на ўроках матэматыкі, інфарматыкі, фізікі, астраноміі, хіміі і біялогіі;

  • арганізаваць абмен педагагічным вопытам па прымяненні сучасных тэхналогій па фарміраванні асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый вучняў для павышэння ступені засваення вучнямі вучэбнага матэрыялу.

ПЛАН РАБОТЫ 

вучэбна-метадычнага аб'яднання

настаўнікаў матэматычна-прыродазнаўчага накірунку

на 2022/2023 навучальны год

Пасяджэнне №1

Тэма: Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу  і вучэбна-метадычнае забеспячэнне выкладання прадметаў у 2022/2023 н.г.

Мэта: азнаямленне настаўнікаў з вучэбнымі праграмамі, нарматыўнымі дакументамі, метадычнымі рэкамендацыямі, якія вызначаюць  стратэгію і тактыку працэсу.

Форма правядзення: метадычны дыялог

Дата: верасень

Пытанні для абмеркавання:

  1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе:

    1.  ІНСТРУКТЫЎНА-МЕТАДЫЧНАЕ ПІСЬМО МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ «Аб арганізацыі ў 2022/2023 навучальным годзе адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў і правядзенні факультатыўных заняткаў пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі»;

    2.  Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, асаблівасці выканання іх патрабаванняў у новым навучальным годзе;

    3.  Рэспубліканскі маніторынг якасці агульнай сярэдняй адукацыі як адзін з кампанентаў нацыянальнай сістэмы адзнакі якасці адукацыі. Карэкцыя і рэгуляванне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце «Матэматыка» з улікам вынікаў вывучэння фарміравання матэматычнай пісьменнасці вучняў.

    4.  Вучэбна-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах прыродазнаўча-матэматычнага цыкла ў 2022/2023 навучальным годзе (навучальна-метадычныя дапаможнікі для настаўнікаў, дапаможнікі для навучэнцаў).

    5.  Метадычныя рэкамендацыі па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі.

  2. Правілы ўнутранага распарадку ўстановы адукацыі і Дзяржаўны школьны стандарт.

  3. Аналіз вынікаў экзаменаў па матэматыцы за 2021/2022 н.г.

  4. Змяненні ў правілах атэстацыі навучэнцаў.

  5. Аналіз вынікаў работы ВМА ў 2021/2022 навучальным годзе. Планаванне работы ВМА ў 2022/2023 навучальным годзе.

Крыніцы:

  1. www.adu.by / Адукацыйны працэс. 2022/2023 навучальны год / Інструктыўна-метадычныя пісьмы 

  2. www.adu.by / Педагогам / Республиканский мониторинг качества образования

Пасяджэнне №2

Тэма: Выхаваўчы патэнцыял урока як сродак асобаснага развіцця навучэнцаў.

Мэта: удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу сучаснага ўрока.

Форма правядзення: семінар – практыкум.

Дата: снежань

Пытанні для абмеркавання:

  1. Выхаваўчы патэнцыял урока матэматыкі: прыёмы канструявання выхаваўчых задач заняткаў з улікам узроставых асаблівасцей.

  2. Магчымасці сучасных педагагічных тэхналогій пры рэалізацыі выхаваўчых задач урока  інфарматыкі.

  3. Выкарыстанне выхаваўчага патэнцыялу на ўроках фізікі.

  4. Выхаваўчы патэнцыял урокаў хіміі ў фарміраванні асобы навучэнца.

  5. Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу ўрока біялогіі праз змест вучэбнага матэрыялу.

Пасяджэнне №3

Тэма: Укараненне інфармацыйна-камунікатыйных тэхналогій у адукацыйны працэс для рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў вывучэнні вучэбных прадметаў.

Мэта: Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў праз актыўнае ўкараненне сучасных інфармацыйна-камунікатыйных тэхналогій для рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў вывучэнні вучэбных прадметаў.

Форма правядзення: педагагічная майстэрня

Дата: сакавік

Пытанні для абмеркавання:

  1. Структура адзінага інфармацыйна-адукацыйнага рэсурса. Метадычныя асаблівасці выкарыстання матэрыялаў, размешчаных на адзіным адукацыйным рэсурсе ў адукацыйным працэсе. Рэкамендацыі па рабоце з адзіным адукацыйным рэсурсам.

  2. Адукацыйныя Інтэрнэт-рэсурсы. Платформы для дыстанцыйнага навучання.

  3. Функцыянальныя магчымасці электронных адукацыйных рэсурсаў у навучанні. Пабудова вучэбных заняткаў матэматыкі ў інфармацыйным адукацыйным асяроддзі.

  4. Лічбавая адукацыйнае асяроддзе – новыя магчымасці для сучаснага настаўніка.

  5. Прымяненне інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій у сучасным выхаваўча-адукацыйным працэсе.

  6. Майстар-клас: "Стварэнне сайта настаўніка".

  7. Вынікі раённых прадметных алімпіяд і  пробных экзаменаў.

  8. Вынікі тыдня дакладных навук.

Пасяджэнне №4

Тэма: Фестываль педагагічнай творчасці.

Мэта: абмен педагагічным вопытам.

Форма правядзення: канферэнцыя па абмене вопытам.

Дата: май

Пытанні для абмеркавання:

  1. Аналіз вынікаў навучальнага года па прадметах, падрыхтоўкі навучэнцаў  да выніковай атэстацыі і ЦТ, выканання праграм і іх практычнай часткі

  2. Творчыя справаздачы настаўнікаў па тэмах самаадукацыі і абагульненні вопыту педагагічнай дзейнасці з прэзентацыяй метадычнай прадукцыі (распрацовак урокаў, пазакласных мерапрыемстваў, электронных сродкаў навучання і інш)

  3. Аналіз працы ВМА за 2022/2023 н.г., вызначэнне прыярытэтных напрамкаў работы ў наступным навучальным годзе.

Тэмы па самаадукацыі вучэбна-метадычнага аб’яднання  

настаўнікаў матэматычна-прыродазнаўчага накірунку на 2022/2023 н.г.

№ п/п

Прозвішча, імя, імя па бацьку настаўніка

Тэма па самаадукацыі

Тэрміны працы над тэмай

Вынік дзейнасці

(прадукт)

Форма і месца прадстаўлення справаздачы аб выніках

1.

Місюкевіч

Галіна Станіславаўна

Стымуляванне пазнавальнай актыўнасці навучэнцаў праз арганізацыю розных форм самастойнай работы на ўроках матэматыкі

2021–2023гг.

Апісанне вопыту педагагічнай дзейнасці

Выступленне на паседжанні школьнага ВМА

2.

Міхайлава

Яніна Яўгеньеўна

Развіццё пазнавальнай актыўнасці вучняў на ўроках хіміі  праз выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій

2022–2024гг.

Апісанне вопыту педагагічнай дзейнасці

Выступленне на паседжанні школьнага ВМА

3.

Петрушэвіч

Галіна Станіславаўна

Выкарыстанне сучасных педагагічных і інфармацыйных тэхналогій на ўроках біялогіі

2021–2023гг.

Метадычны прадукт

Выступленне на паседжанні школьнага ВМА

4.

Цыбулька

Віктар Юзэфавіч

Развіццё пазнавальнай цікавасці вучняў на ўроках фізікі  праз выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій

2022–2024гг.

Апісанне вопыту педагагічнай дзейнасці

Выступленне на паседжанні школьнага ВМА. Публікацыя вопыту педагагічнай дзейнасці на ўласным блогу “Віртуальны кабінет фізікі”

5.

Цыбулька

Гелена Чаславаўна

Развіццё пазнавальнай цікавасці  і творчых здольнасцяў вучняў на ўроках інфарматыкі  праз стварэнне і выкарыстанне электроных адукацыйных рэсурсаў

2021–2023гг.

Апісанне вопыту педагагічнай дзейнасці

Выступленне на паседжанні школьнага ВМА. Публікацыя вопыту педагагічнай дзейнасці на ўласным блогу “Матэматыка+ інфарматыка”

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.